loading...

مقاله هاي جديد

مقاله هاي جديد

بازدید : 236
11 زمان : 1399:2

تجارب برتر تربيتي

تجربيات تحصيلي بالا در حال بارگيري بهترين و موثرترين نمونه‌هاي موجود در محيطآموزشي، بهترين نمونه از گردآوري بهترين تجارب آموزشي است.

چندين روش براي ابراز تشويق به معلمان در تجربيات بالاتر آموزش

تو كار داري …

اين بيانيه به خود فعاليت بستگي دارد، نه نتيجه نهايي. حتي اظهار نظر در موردآنچه كه فكر مي‌كنيم كوچك و بي‌معني است ممكن است تاثير زيادي بر روي يككودك داشته باشد.

تو پيشرفت كردي …

رشد و توسعه، cores و vertebrate هستند كه عزت‌نفس، عزت‌نفس و اعتماد بهنفس را در دانش آموزان ايجاد مي‌كنند. شايد دانش آموزان تا حدي كه مامي‌خواهيم پيشرفت نكنند، اما اگر شما در حال پيشرفت هستيد، به آن پيشرفتتوجه كنيد. اين مي‌تواند يك معجزه باشد.

آيا مي‌توانيد به من كمك كنيد (براي ما، به مدرسه و غيره) با كمك …؟

احساس مفيد بودن و موثر بودن براي همه، از جمله كودكان، مهم است. ما فقط بايدبه آن‌ها فرصت پيدا كنيم تا اين احساس را پيدا كنيم.

تو … تو واقعاً تلاش مي‌كني.

كشف هر تلاش student's در بخشي از معلم به او كمك مي‌كند تا از "فعاليت كامل"در تبديل "فعاليت مداوم" پشتيباني كند. به علاوه، اين امر منجر به فعاليت‌هاي واقدامات ديگر خواهد شد.

آموزگاراني كه بر ستايش و افتخار تاكيد دارند، به زودي متوجه خواهند شد كهعلي‌رغم نيات خوب و داشتن يك هدف خوب، همه قابل‌ستايش نيستند. در حقيقتاگر تعداد زيادي از مردم مورد تمجيد قرار گيرند، تحسين و تمجيد از آن‌ها امتيازويژه خود را از دست خواهد داد. مسابقات جام جهاني با تمام شور و اشتياق خودبراي كسب بهترين تيم فوتبال، نه تيمي كه بيش‌ترين تلاش و عمل را داشته باشد،most است!

اگرچه اين امر مي‌تواند در دنياي ورزش قابل‌قبول باشد، كاربرد آن در آموزش به هيچوجه قابل‌قبول نيست.

رويدادها در تجربيات آموزشي درجه بالا

اين واقعاً در دنياي آموزش چه معنايي دارد؟ نوشته‌هاي برخي از دانش آموزان ممكناست قابل‌ستايش و ستودني از نوشته‌هاي ديگران باشد، اما آيا مي‌تواند به اين معني باشد كه آن‌ها بيش از ديگران فكر مي‌كنند؟ تعدادي از دانش آموزان بهتر ازبقيه هستند، اما آيا اين به اين معني است كه آن‌ها بيشتر يا بيشتر مطالعه كرده‌اند،يا بيشتر، چيزي كه ياد گرفته‌اند؟ آيا ممكن است برخي از دانشجويان براي نمايشگاهانتخاب شوند و هيچ كار ديگري انتخاب نشده است، اما آيا اين بدان معنا است كهدانشجوياني كه انتخاب شده‌اند سخت‌تر كار مي‌كنند و زمان بيشتري را صرف اينپروژه مي‌كنند؟ خوب، اگر "ستايش" به خودي خود معناي واقعي دارد، پاسخ شمامثبت خواهد بود، در حالي كه مي‌دانيم در اغلب موارد پاسخ منفي است.

آيا بهتر نيست اگر آن‌ها را تشويق كنيد كه امتحان و كار هنري را بجاي ستايش از آن‌ها انجام دهند؟ من در پاسخ به اين سوال فكر مي‌كنم كه واژه "بله" طنين‌اندازمي‌شود.

نتايج بهتر در تجربيات آموزش عالي

" سطح تلاش و پيشرفت را افزايش خواهد داد و از كمك و هم‌كاري قدرداني خواهدكرد. دانشجويان را همان طور كه هستند بپذيريد. اتكا به توانايي‌ها و اختيارات وجدا كردن عمل از اجرا كننده، كم‌تر در مورد چنين مواردي تعريف و تمجيد مي‌شود.

قانون را در تجربه آموزشي درجه اول قبول نكنيد

در واقع، من هرگز مطمئن نبودم كه stores كه "If" را نصب كرده‌اند، "اگر داريد، آنرا پست كنيد! " " هيات، موضوع هيات‌مديره را به كار ببريد يا مي‌توانيد آن را اعمالكنيد. حقيقت اين است كه من هرگز نمي‌خواهم خود را در چنين موقعيتي قرار دهمكه نتيجه‌اش را درك كنم.

تصور كنيد اگر يك مشتري دست و پا چلفتي چيزي را بشكند، چنين حالتي بي‌اثرخواهد بود، برعكس، هيچ كاري در مورد مالك فروشگاه انجام نداده است. در اينحالت، تهديد يا به عبارت ديگر، نتيجه منطقي جبران خسارت براي چيزي كه شكستخورد به شما حداكثر هشدار خالي و خالي را مي‌دهد، و اگر اين موضوع بين مردمپخش شود، پس مشتريان بعدي كم‌تر تمايل خواهند داشت كه به هشدارها درهيات‌مديره توجه كنند. آن‌ها در خانه احساس خواهند كرد، چون صاحب فروشگاهقانون را اعمال نكرده است.

تجربيات آموزشي ترجيحي

همه كساني كه در مورد بهترين تجارب تمرين خوب مي‌نويسند، استدلال مي‌كنند كهمعلمان بايد سياست‌هاي انضباطي خود را اعمال كنند و در اين مورد هميشه ثابتبوده‌اند. تا زماني كه اجراي سياست سازگار باشد، دانشجويان خواهند ديد كهپاسخ‌هاي انضباطي معمولاً كم‌تر براساس اراده يك معلم است. دانش آموزان ياد مي‌گيرند كه بحث كردن و تلاش براي وارد كردن يك بحث بي‌فايده با يك جمله كوتاهاست. بحث تنها مي‌تواند بر افراد تاثير بگذارد، نه يك سياست انضباطي. در اينجا،قانون حتي اگر منصفانه باشد، در خطر است.

برخلاف دانشجوياني كه سعي در چانه‌زني با يك چيپ چانه دارند، آن‌ها حتي براييك زمان تسليم نمي‌شوند. درك اوليه از قوانين مشروط و به خصوص برنامه‌هايتقويتي مختلف، به ما مي‌گويد كه جانشيني، حتي يكبار، تا حد زيادي دانشجويان را ملزم به مذاكره و چانه‌زني براي رهايي از مجازات مي‌كند. به تلاش‌هاي student's دراين زمينه توجه نكنيد. گوش دادن به استدلال آن‌ها به معناي دادن شانس به آن‌هااست. چرا دانشجويان را تشويق مي‌كند كه اميدهاي بدي داشته باشند؟ علاوه بر اين، اجازه ندهيد كه رفتار خوب يك دانش‌آموز بر مسئوليت‌پذيري شما تاثير بگذارد تارفتار بد او را بدزدند. برخي از معلمان به دانش آموزان مدرسه‌اي كه در صبح با آن‌هابد رفتاري شده‌است، مي‌دهند و به آن‌ها اجازه مي‌دهند كه از اقدامات انضباطي كناربيايند، زيرا اين بعدازظهرهاي بعد از ظهر رفتار صحيح را نشان داده‌اند. نتيجه اينخواهد بود كه كودكان تشويق مي‌شوند كه رفتار بد خود را در اوايل روز انجام دهند.

قوي و راحت بودن در تجربه‌هاي آموزشي درجه اول

خود را با سياست انضباطي خود به روز نگه داريد. برنز (1985, ص. 3) توصيه مي‌كند كه معلمان تضمين كنند كه مجرم شناخته مي‌شود و درمان مي‌شود. هنگامي كه دانش آموزان مخالف هستند, بايد خود را با يك حس ترحم ترك كنيد كه چندين بارقبل از اعمال سياست انضباطي به شما مي‌گويد. (مورگان, 1984) مجازات اعدام قطعاًواضح است. اگر يك سياست انضباطي داريد, آن را به كار ببريد و اگر شما تناسبنداشته باشيد, آن را اجرا كنيد. در اين ميان, همگام با آن باشيد.

محيط كلاس را به طور كامل سازماندهي كنيد

بهترين تكنيك‌هاي تجارب آموزشي درجه بالا آن‌هايي هستند كه از وقوع مشكلاتپيش‌گيري مي‌كنند و تغيير و تغيير محيط كلاس درس مي‌تواند اين نقش را بيشتر ياكم‌تر ايفا كند.

در هر دو "آموزش موثر" و "آموزش موثر" به وسيله توماس گوردون شش نوع مختلفاز محيط كلاس شناسايي و پيش‌بيني شده‌است، از جمله: غني‌سازي يا محروميت،گسترش يا محدوديت، سازماندهي مجدد و يا ساده‌سازي. بعد از خواندن آن‌ها،ممكن است بگوييد: "من اغلب از اينها استفاده كرده‌ام" احتمالاً حق با شماست.اغلب مربيان معلم يك يا چند نمونه از اين تغييرات كلاس را ايجاد كرده‌اند.

اهميت تكرار تعاريف Gordon's به دليل يادآوري آن‌ها پس از اتمام نيست، بلكه به اين دليل است كه به اين فكر مي‌كنيم كه چگونه مي‌توانيم آگاهانه آن‌ها را در نظم وانضباط افزايش دهيم.

محيط‌هاي Enriching در تجارب تحصيلي برتر

سعي كنيد محيط را غني كنيد. محيط‌هاي غير معمول كسل‌كننده و يكنواخت هستند.اين محيط‌ها كسل مي‌شوند و به the فكري كمك مي‌كنند كه بنيان موسسه "كارگاه‌هاي Devil's " است و تنها Enrichment محيط فيزيكي (تابلوهاي اعلانات,ديوارها و رنگ‌ها) را شامل نمي‌شود, بلكه شامل همه چيزهايي است كه در محيط(بلندگو, تكنيك‌هاي مختلف آموزشي و غيره) اتفاق مي‌افتد.

شما گاهي اوقات با كاهش امكانات محيط‌زيست يا نيشگون گرفتن و محروم كردنآن‌ها مي‌توانيد با مشكلات انضباطي سر و كار داشته باشيد. به عبارت ديگر، ميزانهيجان، جاذبه و تحقيق در مورد فرصت مورد نظر را كاهش دهيد. كودكاني كهوالدين را اذيت مي‌كنند، والدين را اذيت مي‌كنند، والدين خشمگين يا تسليم مي‌شوند، اما علت چنين مشكلاتي اين است كه چيزهاي زيادي در اطراف ما وجود دارد كه دسترسي به آن‌ها واضح و آسان است. درست است كه قلب هر كسي كهديده باشد "، به همان اندازه كه در دنياي دوستي و محبت ديده مي‌شود، در محيطكلاس نيز صادق است. سعي كنيد نوعي از جاها را براي تحصيل به شيوه‌اي آرام ايجادكنيد. از ايجاد كلاسه‌اي درس جلوگيري كنيد كه در آن حواس‌پرتي به احتمال زياد ايجاد مي‌شود. گاهي اوقات "پايين" واقعاً بالا است. بيشتر، اغلب در متن كم‌تردراماتيك ياد بگيريد.

همه ما از ارزش توسعه محيط خود آگاه هستيم. موضوع پوستر نصب‌شده بر رويتابلوي اعلانات خارج از دفتر من (واژه "دنياي واقعي"، دنياي بيرون است! اشارهمي‌كند كه چيزهاي بيشتري براي يادگيري وجود دارد تا آنچه كه در ديواره‌اي يككلاس وجود دارد. يكي از صحنه‌هاي مورد علاقه من، با درخشش سيدني Pyatre بهعنوان ستاره سينما، جايي است كه او دانش آموزان دبيرستان را از لندن شرقي بهموزه نزديك مي‌آورد. در نتيجه او محيط را براي آن‌ها پرورش مي‌دهد.

ايجاد يك محيط درسي با تجربيات آموزشي برتر

براي توسعه محيط، شما بايد ببينيد كه چه تسهيلاتي در منطقه شما وجود دارد كهمي‌توانيد در دسترس دانش آموزان خود قرار دهيد، چه به آنجا برويد و چه آنامكانات براي شما آورده شده‌است.

البته گاهي اوقات با محدود كردن محيط، مي‌تواند به ايجاد نظم كلاس كمك كند.براي اين منظور، ما بايد شرايط را براي مكان‌هاي ممنوع، نويز ناشي از سخنراني‌هايدانشجويان، مناطق خاص نقاش، دسترسي به كامپيوترهاي گران‌قيمت، و غيره در نظر بگيريم. زماني كه محيط را محدود كنيم، يك ايده خوب براي توضيح چگونگي بهبودكيفيت زندگي هر دانش‌آموز در مدرسه با چنين اقداماتي است.

در تجارب آموزش عالي و سازمان

سعي كنيد درباره سازماندهي محيط تجديد نظر كنيد. به اين ترتيب، علاوه بر اينكهاحتمالاً جالب‌تر است، همچنين مي‌تواند از دردسر جلوگيري كند. كلاس‌هاي آموزشفيزيكي در انتهاي ساختمان احتمالاً موجب مشكلاتي براي دانش آموزاني مي‌شود كهبايد براي كلاس بعدي در انتهاي ديگر ساختمان به آنجا بروند.

محيط را تا حد امكان ساده كنيد. شما فقط بايد بچه‌هاي Montessori را در كاساdi، با خانه children's ببينيد تا بفهميد كه چقدر مشكل مي‌تواند با ساده‌سازيمحيط كاهش پيدا كند. صندلي‌ها و صندلي‌ها براي كودكان مناسب هستند،تجهيزاتي كه در ارتفاع مناسب براي ارتفاع children's، و مناطق فرش مجهز شده‌اندتا حوزه فعاليت شخصي، همه چيز و همه چيز را ساده كنند. به دنياي كودكان از چشمآن‌ها نگاه كنيد. چه كاري مي‌توانيد انجام دهيد تا كارها را براي خودتان و برايدانش آموزان ساده كنيد؟

مك دنيل (۱۹۸۶)، در مقاله اخير فيل دلتا Kappan، بخش زيادي از مراقبت محيطيرا توصيف مي‌كند.

اساس رفتارهاي ناخوشايند در برتري آموزشي

" اگر سام يا مري تنها بمانند، زندگي من به يك معلم بسيار جذاب تبديل خواهدشد." هيچ شكي وجود ندارد كه اگر دانش آموزان به سادگي از انجام برخي از كار خودخودداري كنند، مشكلات انضباطي كمتري وجود خواهد داشت و در نتيجه، Zendigمعلم بسيار راحت‌تر و sweet خواهد بود. معلمان نيز در حال تلاش براي حذفرفتارهاي خاص توسط دانش آموزان هستند، اما چطور؟

اگر چيزي در قوانين يادگيري شرطي وجود داشته باشد كه شما بتوانيد آن را باور كنيد، پس بايد اطمينان حاصل كنيم كه رفتار ديگر براي از بين بردن رفتار one'sتقويت نمي‌شود. دانش آموزان، مثل همه ما، اغلب به طور منطقي عمل مي‌كنند. مابه دلايلي كار خود را انجام مي‌دهيم. اكنون، اگر رفتار بد دانش‌آموز براي او پاداشداده شود، عكس آن تقويت شده‌است و احتمال تغيير دوباره در آينده وجود دارد.

دانش‌آموزي كه به سختي در كلاس درس مي‌خواند و در نتيجه روي همسالان خودتمركز مي‌كند، پاداش عمل را مي‌گيرد. او در "سرگرم كردن معلم به خود" موفقبوده‌است و همچنين ممكن است به همان شكل پاداش دريافت كند. دانش‌آموزي كهمي‌تواند خشم شما را افزايش دهد ممكن است به همكلاسي‌هاي خود پاداش دادهشود (تحسين و احترام). كودكي كه به نظر نمي‌رسد انجام تكاليفش را انجام دهد، ممكن است جايزه‌اي را از طرف يك معلم خصوصي دريافت كرده باشد. دانش‌آموزيكه آمادگي لازم را در طي دوره تحصيلي ندارد مي‌تواند پاداشي براي عدم توانايي درپاسخ به اين درس در آينده دريافت كند. و نمونه‌هايي از اين ها هنوز وجود دارند.

تقويت دانش آموزان و در تجربيات تحصيلي برتر

شما مي‌توانيد به راحتي رفتار دانش‌آموزي را كه سعي داريد از بين ببريد را تقويتكنيد. معلمان بايد دقت كنند كه چه چيزي بر رفتار دانش‌آموز تاثير مي‌گذارد و اگراينطور است، رفتار را دنبال كنيد، به دنبال نشانه‌اي از رفتار پاداش دهي، تا جايي كهممكن است، بگرديد. تغيير شرايط محيطي و عواقب آن.

Ginahi (۱۹۷۵، p. او پيشنهاد مي‌كند كه ناديده گرفتن يك خطاكاري كه برايدانش‌آموز يا classmates خطرناك نيست احتمالاً منجر به نابودي اين رفتارمي‌شود. بدون توجه به رفتار، دانش‌آموز را از انجام هر كاري منع مي‌كند.

برخي از معلمان تلاش مي‌كنند تا با استفاده از تنبيه بدني، رفتار ناخواسته را از بين ببرند (كه مانند استفاده از آتش‌نشان براي آتش‌سوزي ناشي از برق است!) اين كارابتدا موثر به نظر مي‌رسد. مي‌سوزد اما متاسفانه، به محض اين كه سرتان را به عقببرگردانيد، آتش دوباره زبانه مي‌كشد. منبع آتش‌سوزي را پيدا كنيد كه به معني اساسرفتار ناخواسته و آتش‌نشاني مناسب است. افزايش رفتار را كنار بگذاريد كه به تنهاييمنجر به نابودي رفتار ناخواسته مي‌شود.

تجربيات تحصيلي بالا

همانطور كه در بالا ذكر شد، تجربيات تحصيلي برتر نقش بسيار تعيين‌كننده درسرنوشت اخلاقي student's دارند. اين تجربيات مي‌توانند براي همه موقعيت‌هايسازماني اعمال شوند. در حقيقت، تجارب تحصيلي برتر از پست‌هاي سازماني مختلفدر آموزش به وجود آمده‌اند. معلمان، معلمان و مربيان، و همچنين مديران ودستياران، به آن‌ها كمك خواهند كرد تا شخصيت دانش آموزان را بهبود بخشند.تجارب برتر آموزشي به دسته‌هاي مختلف تقسيم مي‌شوند كه به شرح زير هستند:

مربي و teacher's تجارب آموزشي برتر

بهترين تجارب مديريتي

سابقه مشاور آموزشي

تجربه‌هاي آموزشي رئيس آموزشي:

بهترين تجارب مربوط به پرورش و پرورش

معاون اجرايي تجربه آموزشي پيشرفته President's

دستيار آموزش پيشرفته

تجربيات آموزشي Vice Senior

بهترين تجارب آموزشي معلم

تجربيات تحصيلي بالا

مربي آموزش عالي

تجربيات آموزشي عالي خدمتكار:

و …

بهترين منبع برتري آموزشي

آنچه در رابطه با تجربيات آموزشي برتر مطرح شد، تنها يكي از مزاياي اين تجربياتدر نظام آموزشي كشور بود. اگر مي‌خواهيم موضوع را بهتر توصيف كنيم، پس از آن، دانش آموزان بعد از خانواده وارد جامعه كوچك مدرسه خواهند شد. جامعه‌اي به ناماين مدرسه به دانش آموزان آموزش مي‌دهد كه چگونه در جامعه بزرگ‌تر و در ميانمردم رفتار كنند. يك تغيير اساسي در اين مسير وجود داشته‌است. سند تبديل اساسيتنها بر مسائل آموزشي متمركز نيست. با اين حال، مسائل آموزشي جايگاه بسيارمهمي در ميان عوامل فرهنگي و آموزشي مدارس دارند. طرح‌هايي از قبيل طرح بزرگيدقيقاً يك‌سان هستند. اين برنامه به معلمان، مديران و عوامل ديگر كمك مي‌كند تابتوانند شخصيت دانش آموزان را بالا ببرند. در حقيقت، تجارب و ابتكارات آموزشيدر سطح بالا مانند طرح شان اهدا كننده، هماهنگ‌كننده و تسهيل كار آموزش درآموزش دانش آموزان است.

تجربه‌هاي تحصيلي برتر معاون مدير تجربيات آموزشي

نكته‌اي كه بايد در نوشتن تجربيات آموزشي درجه اول در نظر گرفته شود اين استكه آن‌ها بايد ويژگي‌هاي منحصر به فردي براي نوشتن اين آثار داشته باشند، از جملهموارد زير:

اين كارها بايد به شكل تجربيات آموزشي باشند و بايد شامل تجربه شخصي نويسندهباشند.

اين كارها بايد به كار گرفته شوند و مي‌توانند به ساير پست‌هاي سازماني و سايردانش آموزان تعميم داده شوند.

ارتباط اين آثار و تجربيات زندگي شخصي student's و استفاده از آن‌ها در زندگيشخصي student's امكان پذير است.

در راستاي شش ركن آموزش و پرورش در آموزش.

شرايط آكادميك شامل نوشتن مقاله در محافل آموزشي مي‌شود.

نمونه‌اي از برتري آموزشي را دانلود كنيد

با توجه به آنچه كه گفتيم، معلمان به يك منبع غني و مطمئن از نويسندگي برايبرتري تحصيلي خود نياز دارند. در حال بارگيري پرونده تحقيق براي معلمان آموزشاين امكان را براي معلمان عزيز فراهم كرده‌است. معلمان و دانش آموزان عزيزمي‌توانند از صدها فايل مفيد و با ارزش كه در اين پايگاه‌داده موجودند، استفاده كنند.

تجارب برتر تربيتي

تجربيات تحصيلي بالا در حال بارگيري بهترين و موثرترين نمونه‌هاي موجود در محيطآموزشي، بهترين نمونه از گردآوري بهترين تجارب آموزشي است.

چندين روش براي ابراز تشويق به معلمان در تجربيات بالاتر آموزش

تو كار داري …

اين بيانيه به خود فعاليت بستگي دارد، نه نتيجه نهايي. حتي اظهار نظر در موردآنچه كه فكر مي‌كنيم كوچك و بي‌معني است ممكن است تاثير زيادي بر روي يككودك داشته باشد.

تو پيشرفت كردي …

رشد و توسعه، cores و vertebrate هستند كه عزت‌نفس، عزت‌نفس و اعتماد بهنفس را در دانش آموزان ايجاد مي‌كنند. شايد دانش آموزان تا حدي كه مامي‌خواهيم پيشرفت نكنند، اما اگر شما در حال پيشرفت هستيد، به آن پيشرفتتوجه كنيد. اين مي‌تواند يك معجزه باشد.

آيا مي‌توانيد به من كمك كنيد (براي ما، به مدرسه و غيره) با كمك …؟

احساس مفيد بودن و موثر بودن براي همه، از جمله كودكان، مهم است. ما فقط بايدبه آن‌ها فرصت پيدا كنيم تا اين احساس را پيدا كنيم.

تو … تو واقعاً تلاش مي‌كني.

كشف هر تلاش student's در بخشي از معلم به او كمك مي‌كند تا از "فعاليت كامل"در تبديل "فعاليت مداوم" پشتيباني كند. به علاوه، اين امر منجر به فعاليت‌هاي واقدامات ديگر خواهد شد.

آموزگاراني كه بر ستايش و افتخار تاكيد دارند، به زودي متوجه خواهند شد كهعلي‌رغم نيات خوب و داشتن يك هدف خوب، همه قابل‌ستايش نيستند. در حقيقتاگر تعداد زيادي از مردم مورد تمجيد قرار گيرند، تحسين و تمجيد از آن‌ها امتيازويژه خود را از دست خواهد داد. مسابقات جام جهاني با تمام شور و اشتياق خودبراي كسب بهترين تيم فوتبال، نه تيمي كه بيش‌ترين تلاش و عمل را داشته باشد،most است!

اگرچه اين امر مي‌تواند در دنياي ورزش قابل‌قبول باشد، كاربرد آن در آموزش به هيچوجه قابل‌قبول نيست.

رويدادها در تجربيات آموزشي درجه بالا

اين واقعاً در دنياي آموزش چه معنايي دارد؟ نوشته‌هاي برخي از دانش آموزان ممكناست قابل‌ستايش و ستودني از نوشته‌هاي ديگران باشد، اما آيا مي‌تواند به اين معني باشد كه آن‌ها بيش از ديگران فكر مي‌كنند؟ تعدادي از دانش آموزان بهتر ازبقيه هستند، اما آيا اين به اين معني است كه آن‌ها بيشتر يا بيشتر مطالعه كرده‌اند،يا بيشتر، چيزي كه ياد گرفته‌اند؟ آيا ممكن است برخي از دانشجويان براي نمايشگاهانتخاب شوند و هيچ كار ديگري انتخاب نشده است، اما آيا اين بدان معنا است كهدانشجوياني كه انتخاب شده‌اند سخت‌تر كار مي‌كنند و زمان بيشتري را صرف اينپروژه مي‌كنند؟ خوب، اگر "ستايش" به خودي خود معناي واقعي دارد، پاسخ شمامثبت خواهد بود، در حالي كه مي‌دانيم در اغلب موارد پاسخ منفي است.

آيا بهتر نيست اگر آن‌ها را تشويق كنيد كه امتحان و كار هنري را بجاي ستايش از آن‌ها انجام دهند؟ من در پاسخ به اين سوال فكر مي‌كنم كه واژه "بله" طنين‌اندازمي‌شود.

نتايج بهتر در تجربيات آموزش عالي

" سطح تلاش و پيشرفت را افزايش خواهد داد و از كمك و هم‌كاري قدرداني خواهدكرد. دانشجويان را همان طور كه هستند بپذيريد. اتكا به توانايي‌ها و اختيارات وجدا كردن عمل از اجرا كننده، كم‌تر در مورد چنين مواردي تعريف و تمجيد مي‌شود.

قانون را در تجربه آموزشي درجه اول قبول نكنيد

در واقع، من هرگز مطمئن نبودم كه stores كه "If" را نصب كرده‌اند، "اگر داريد، آنرا پست كنيد! " " هيات، موضوع هيات‌مديره را به كار ببريد يا مي‌توانيد آن را اعمالكنيد. حقيقت اين است كه من هرگز نمي‌خواهم خود را در چنين موقعيتي قرار دهمكه نتيجه‌اش را درك كنم.

تصور كنيد اگر يك مشتري دست و پا چلفتي چيزي را بشكند، چنين حالتي بي‌اثرخواهد بود، برعكس، هيچ كاري در مورد مالك فروشگاه انجام نداده است. در اينحالت، تهديد يا به عبارت ديگر، نتيجه منطقي جبران خسارت براي چيزي كه شكستخورد به شما حداكثر هشدار خالي و خالي را مي‌دهد، و اگر اين موضوع بين مردمپخش شود، پس مشتريان بعدي كم‌تر تمايل خواهند داشت كه به هشدارها درهيات‌مديره توجه كنند. آن‌ها در خانه احساس خواهند كرد، چون صاحب فروشگاهقانون را اعمال نكرده است.

تجربيات آموزشي ترجيحي

همه كساني كه در مورد بهترين تجارب تمرين خوب مي‌نويسند، استدلال مي‌كنند كهمعلمان بايد سياست‌هاي انضباطي خود را اعمال كنند و در اين مورد هميشه ثابتبوده‌اند. تا زماني كه اجراي سياست سازگار باشد، دانشجويان خواهند ديد كهپاسخ‌هاي انضباطي معمولاً كم‌تر براساس اراده يك معلم است. دانش آموزان ياد مي‌گيرند كه بحث كردن و تلاش براي وارد كردن يك بحث بي‌فايده با يك جمله كوتاهاست. بحث تنها مي‌تواند بر افراد تاثير بگذارد، نه يك سياست انضباطي. در اينجا،قانون حتي اگر منصفانه باشد، در خطر است.

برخلاف دانشجوياني كه سعي در چانه‌زني با يك چيپ چانه دارند، آن‌ها حتي براييك زمان تسليم نمي‌شوند. درك اوليه از قوانين مشروط و به خصوص برنامه‌هايتقويتي مختلف، به ما مي‌گويد كه جانشيني، حتي يكبار، تا حد زيادي دانشجويان را ملزم به مذاكره و چانه‌زني براي رهايي از مجازات مي‌كند. به تلاش‌هاي student's دراين زمينه توجه نكنيد. گوش دادن به استدلال آن‌ها به معناي دادن شانس به آن‌هااست. چرا دانشجويان را تشويق مي‌كند كه اميدهاي بدي داشته باشند؟ علاوه بر اين، اجازه ندهيد كه رفتار خوب يك دانش‌آموز بر مسئوليت‌پذيري شما تاثير بگذارد تارفتار بد او را بدزدند. برخي از معلمان به دانش آموزان مدرسه‌اي كه در صبح با آن‌هابد رفتاري شده‌است، مي‌دهند و به آن‌ها اجازه مي‌دهند كه از اقدامات انضباطي كناربيايند، زيرا اين بعدازظهرهاي بعد از ظهر رفتار صحيح را نشان داده‌اند. نتيجه اينخواهد بود كه كودكان تشويق مي‌شوند كه رفتار بد خود را در اوايل روز انجام دهند.

قوي و راحت بودن در تجربه‌هاي آموزشي درجه اول

خود را با سياست انضباطي خود به روز نگه داريد. برنز (1985, ص. 3) توصيه مي‌كند كه معلمان تضمين كنند كه مجرم شناخته مي‌شود و درمان مي‌شود. هنگامي كه دانش آموزان مخالف هستند, بايد خود را با يك حس ترحم ترك كنيد كه چندين بارقبل از اعمال سياست انضباطي به شما مي‌گويد. (مورگان, 1984) مجازات اعدام قطعاًواضح است. اگر يك سياست انضباطي داريد, آن را به كار ببريد و اگر شما تناسبنداشته باشيد, آن را اجرا كنيد. در اين ميان, همگام با آن باشيد.

محيط كلاس را به طور كامل سازماندهي كنيد

بهترين تكنيك‌هاي تجارب آموزشي درجه بالا آن‌هايي هستند كه از وقوع مشكلاتپيش‌گيري مي‌كنند و تغيير و تغيير محيط كلاس درس مي‌تواند اين نقش را بيشتر ياكم‌تر ايفا كند.

در هر دو "آموزش موثر" و "آموزش موثر" به وسيله توماس گوردون شش نوع مختلفاز محيط كلاس شناسايي و پيش‌بيني شده‌است، از جمله: غني‌سازي يا محروميت،گسترش يا محدوديت، سازماندهي مجدد و يا ساده‌سازي. بعد از خواندن آن‌ها،ممكن است بگوييد: "من اغلب از اينها استفاده كرده‌ام" احتمالاً حق با شماست.اغلب مربيان معلم يك يا چند نمونه از اين تغييرات كلاس را ايجاد كرده‌اند.

اهميت تكرار تعاريف Gordon's به دليل يادآوري آن‌ها پس از اتمام نيست، بلكه به اين دليل است كه به اين فكر مي‌كنيم كه چگونه مي‌توانيم آگاهانه آن‌ها را در نظم وانضباط افزايش دهيم.

محيط‌هاي Enriching در تجارب تحصيلي برتر

سعي كنيد محيط را غني كنيد. محيط‌هاي غير معمول كسل‌كننده و يكنواخت هستند.اين محيط‌ها كسل مي‌شوند و به the فكري كمك مي‌كنند كه بنيان موسسه "كارگاه‌هاي Devil's " است و تنها Enrichment محيط فيزيكي (تابلوهاي اعلانات,ديوارها و رنگ‌ها) را شامل نمي‌شود, بلكه شامل همه چيزهايي است كه در محيط(بلندگو, تكنيك‌هاي مختلف آموزشي و غيره) اتفاق مي‌افتد.

شما گاهي اوقات با كاهش امكانات محيط‌زيست يا نيشگون گرفتن و محروم كردنآن‌ها مي‌توانيد با مشكلات انضباطي سر و كار داشته باشيد. به عبارت ديگر، ميزانهيجان، جاذبه و تحقيق در مورد فرصت مورد نظر را كاهش دهيد. كودكاني كهوالدين را اذيت مي‌كنند، والدين را اذيت مي‌كنند، والدين خشمگين يا تسليم مي‌شوند، اما علت چنين مشكلاتي اين است كه چيزهاي زيادي در اطراف ما وجود دارد كه دسترسي به آن‌ها واضح و آسان است. درست است كه قلب هر كسي كهديده باشد "، به همان اندازه كه در دنياي دوستي و محبت ديده مي‌شود، در محيطكلاس نيز صادق است. سعي كنيد نوعي از جاها را براي تحصيل به شيوه‌اي آرام ايجادكنيد. از ايجاد كلاسه‌اي درس جلوگيري كنيد كه در آن حواس‌پرتي به احتمال زياد ايجاد مي‌شود. گاهي اوقات "پايين" واقعاً بالا است. بيشتر، اغلب در متن كم‌تردراماتيك ياد بگيريد.

همه ما از ارزش توسعه محيط خود آگاه هستيم. موضوع پوستر نصب‌شده بر رويتابلوي اعلانات خارج از دفتر من (واژه "دنياي واقعي"، دنياي بيرون است! اشارهمي‌كند كه چيزهاي بيشتري براي يادگيري وجود دارد تا آنچه كه در ديواره‌اي يككلاس وجود دارد. يكي از صحنه‌هاي مورد علاقه من، با درخشش سيدني Pyatre بهعنوان ستاره سينما، جايي است كه او دانش آموزان دبيرستان را از لندن شرقي بهموزه نزديك مي‌آورد. در نتيجه او محيط را براي آن‌ها پرورش مي‌دهد.

ايجاد يك محيط درسي با تجربيات آموزشي برتر

براي توسعه محيط، شما بايد ببينيد كه چه تسهيلاتي در منطقه شما وجود دارد كهمي‌توانيد در دسترس دانش آموزان خود قرار دهيد، چه به آنجا برويد و چه آنامكانات براي شما آورده شده‌است.

البته گاهي اوقات با محدود كردن محيط، مي‌تواند به ايجاد نظم كلاس كمك كند.براي اين منظور، ما بايد شرايط را براي مكان‌هاي ممنوع، نويز ناشي از سخنراني‌هايدانشجويان، مناطق خاص نقاش، دسترسي به كامپيوترهاي گران‌قيمت، و غيره در نظر بگيريم. زماني كه محيط را محدود كنيم، يك ايده خوب براي توضيح چگونگي بهبودكيفيت زندگي هر دانش‌آموز در مدرسه با چنين اقداماتي است.

در تجارب آموزش عالي و سازمان

سعي كنيد درباره سازماندهي محيط تجديد نظر كنيد. به اين ترتيب، علاوه بر اينكهاحتمالاً جالب‌تر است، همچنين مي‌تواند از دردسر جلوگيري كند. كلاس‌هاي آموزشفيزيكي در انتهاي ساختمان احتمالاً موجب مشكلاتي براي دانش آموزاني مي‌شود كهبايد براي كلاس بعدي در انتهاي ديگر ساختمان به آنجا بروند.

محيط را تا حد امكان ساده كنيد. شما فقط بايد بچه‌هاي Montessori را در كاساdi، با خانه children's ببينيد تا بفهميد كه چقدر مشكل مي‌تواند با ساده‌سازيمحيط كاهش پيدا كند. صندلي‌ها و صندلي‌ها براي كودكان مناسب هستند،تجهيزاتي كه در ارتفاع مناسب براي ارتفاع children's، و مناطق فرش مجهز شده‌اندتا حوزه فعاليت شخصي، همه چيز و همه چيز را ساده كنند. به دنياي كودكان از چشمآن‌ها نگاه كنيد. چه كاري مي‌توانيد انجام دهيد تا كارها را براي خودتان و برايدانش آموزان ساده كنيد؟

مك دنيل (۱۹۸۶)، در مقاله اخير فيل دلتا Kappan، بخش زيادي از مراقبت محيطيرا توصيف مي‌كند.

اساس رفتارهاي ناخوشايند در برتري آموزشي

" اگر سام يا مري تنها بمانند، زندگي من به يك معلم بسيار جذاب تبديل خواهدشد." هيچ شكي وجود ندارد كه اگر دانش آموزان به سادگي از انجام برخي از كار خودخودداري كنند، مشكلات انضباطي كمتري وجود خواهد داشت و در نتيجه، Zendigمعلم بسيار راحت‌تر و sweet خواهد بود. معلمان نيز در حال تلاش براي حذفرفتارهاي خاص توسط دانش آموزان هستند، اما چطور؟

اگر چيزي در قوانين يادگيري شرطي وجود داشته باشد كه شما بتوانيد آن را باور كنيد، پس بايد اطمينان حاصل كنيم كه رفتار ديگر براي از بين بردن رفتار one'sتقويت نمي‌شود. دانش آموزان، مثل همه ما، اغلب به طور منطقي عمل مي‌كنند. مابه دلايلي كار خود را انجام مي‌دهيم. اكنون، اگر رفتار بد دانش‌آموز براي او پاداشداده شود، عكس آن تقويت شده‌است و احتمال تغيير دوباره در آينده وجود دارد.

دانش‌آموزي كه به سختي در كلاس درس مي‌خواند و در نتيجه روي همسالان خودتمركز مي‌كند، پاداش عمل را مي‌گيرد. او در "سرگرم كردن معلم به خود" موفقبوده‌است و همچنين ممكن است به همان شكل پاداش دريافت كند. دانش‌آموزي كهمي‌تواند خشم شما را افزايش دهد ممكن است به همكلاسي‌هاي خود پاداش دادهشود (تحسين و احترام). كودكي كه به نظر نمي‌رسد انجام تكاليفش را انجام دهد، ممكن است جايزه‌اي را از طرف يك معلم خصوصي دريافت كرده باشد. دانش‌آموزيكه آمادگي لازم را در طي دوره تحصيلي ندارد مي‌تواند پاداشي براي عدم توانايي درپاسخ به اين درس در آينده دريافت كند. و نمونه‌هايي از اين ها هنوز وجود دارند.

تقويت دانش آموزان و در تجربيات تحصيلي برتر

شما مي‌توانيد به راحتي رفتار دانش‌آموزي را كه سعي داريد از بين ببريد را تقويتكنيد. معلمان بايد دقت كنند كه چه چيزي بر رفتار دانش‌آموز تاثير مي‌گذارد و اگراينطور است، رفتار را دنبال كنيد، به دنبال نشانه‌اي از رفتار پاداش دهي، تا جايي كهممكن است، بگرديد. تغيير شرايط محيطي و عواقب آن.

Ginahi (۱۹۷۵، p. او پيشنهاد مي‌كند كه ناديده گرفتن يك خطاكاري كه برايدانش‌آموز يا classmates خطرناك نيست احتمالاً منجر به نابودي اين رفتارمي‌شود. بدون توجه به رفتار، دانش‌آموز را از انجام هر كاري منع مي‌كند.

برخي از معلمان تلاش مي‌كنند تا با استفاده از تنبيه بدني، رفتار ناخواسته را از بين ببرند (كه مانند استفاده از آتش‌نشان براي آتش‌سوزي ناشي از برق است!) اين كارابتدا موثر به نظر مي‌رسد. مي‌سوزد اما متاسفانه، به محض اين كه سرتان را به عقببرگردانيد، آتش دوباره زبانه مي‌كشد. منبع آتش‌سوزي را پيدا كنيد كه به معني اساسرفتار ناخواسته و آتش‌نشاني مناسب است. افزايش رفتار را كنار بگذاريد كه به تنهاييمنجر به نابودي رفتار ناخواسته مي‌شود.

تجربيات تحصيلي بالا

همانطور كه در بالا ذكر شد، تجربيات تحصيلي برتر نقش بسيار تعيين‌كننده درسرنوشت اخلاقي student's دارند. اين تجربيات مي‌توانند براي همه موقعيت‌هايسازماني اعمال شوند. در حقيقت، تجارب تحصيلي برتر از پست‌هاي سازماني مختلفدر آموزش به وجود آمده‌اند. معلمان، معلمان و مربيان، و همچنين مديران ودستياران، به آن‌ها كمك خواهند كرد تا شخصيت دانش آموزان را بهبود بخشند.تجارب برتر آموزشي به دسته‌هاي مختلف تقسيم مي‌شوند كه به شرح زير هستند:

مربي و teacher's تجارب آموزشي برتر

بهترين تجارب مديريتي

سابقه مشاور آموزشي

تجربه‌هاي آموزشي رئيس آموزشي:

بهترين تجارب مربوط به پرورش و پرورش

معاون اجرايي تجربه آموزشي پيشرفته President's

دستيار آموزش پيشرفته

تجربيات آموزشي Vice Senior

بهترين تجارب آموزشي معلم

تجربيات تحصيلي بالا

مربي آموزش عالي

تجربيات آموزشي عالي خدمتكار:

و …

بهترين منبع برتري آموزشي

آنچه در رابطه با تجربيات آموزشي برتر مطرح شد، تنها يكي از مزاياي اين تجربياتدر نظام آموزشي كشور بود. اگر مي‌خواهيم موضوع را بهتر توصيف كنيم، پس از آن، دانش آموزان بعد از خانواده وارد جامعه كوچك مدرسه خواهند شد. جامعه‌اي به ناماين مدرسه به دانش آموزان آموزش مي‌دهد كه چگونه در جامعه بزرگ‌تر و در ميانمردم رفتار كنند. يك تغيير اساسي در اين مسير وجود داشته‌است. سند تبديل اساسيتنها بر مسائل آموزشي متمركز نيست. با اين حال، مسائل آموزشي جايگاه بسيارمهمي در ميان عوامل فرهنگي و آموزشي مدارس دارند. طرح‌هايي از قبيل طرح بزرگيدقيقاً يك‌سان هستند. اين برنامه به معلمان، مديران و عوامل ديگر كمك مي‌كند تابتوانند شخصيت دانش آموزان را بالا ببرند. در حقيقت، تجارب و ابتكارات آموزشيدر سطح بالا مانند طرح شان اهدا كننده، هماهنگ‌كننده و تسهيل كار آموزش درآموزش دانش آموزان است.

تجربه‌هاي تحصيلي برتر معاون مدير تجربيات آموزشي

نكته‌اي كه بايد در نوشتن تجربيات آموزشي درجه اول در نظر گرفته شود اين استكه آن‌ها بايد ويژگي‌هاي منحصر به فردي براي نوشتن اين آثار داشته باشند، از جملهموارد زير:

اين كارها بايد به شكل تجربيات آموزشي باشند و بايد شامل تجربه شخصي نويسندهباشند.

اين كارها بايد به كار گرفته شوند و مي‌توانند به ساير پست‌هاي سازماني و سايردانش آموزان تعميم داده شوند.

ارتباط اين آثار و تجربيات زندگي شخصي student's و استفاده از آن‌ها در زندگيشخصي student's امكان پذير است.

در راستاي شش ركن آموزش و پرورش در آموزش.

شرايط آكادميك شامل نوشتن مقاله در محافل آموزشي مي‌شود.

نمونه‌اي از برتري آموزشي را دانلود كنيد

با توجه به آنچه كه گفتيم، معلمان به يك منبع غني و مطمئن از نويسندگي برايبرتري تحصيلي خود نياز دارند. در حال بارگيري پرونده تحقيق براي معلمان آموزشاين امكان را براي معلمان عزيز فراهم كرده‌است. معلمان و دانش آموزان عزيزمي‌توانند از صدها فايل مفيد و با ارزش كه در اين پايگاه‌داده موجودند، استفاده كنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 361
  • بازدید کلی : 8613
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی